fredag 8 mars 2019

ska detta verkligen behövas.....





Vi skriver år 2019 och vi har en speciell kvinnodag!!
Har vi verkligen inte kommit längre.
Måste det finnas en särskild dag för att uppmärksamma kvinnors situation, rättigheter och lika värde i världen. Jo, så är det nog i en stor del av världen men det kan säkert gälla även för barn och faktiskt även för män.  Dagar för människors situation och lika värde är vad som behövs.
Nog om detta nu.

Denna fredag öser regnet ner här hos oss. Det har hotats om både storm och stora regnmassor. Tåg ställs in, vilket kanske inte är så ovanligt men ändå.
Men om jag kikar ut genom mitt fönster ser jag solen bryta fram, vinden avta och av regnet märks just ingenting för stunden. Hoppas väderprognosen är fel. Det är ju trots allt fredag!

Kanske blir det middag på stan för mannen och mig idag. Sånt gillar jag. Jag får väl berätta vid ett senare tillfälle. Till dess, må väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar