torsdag 14 mars 2019

vatten, vatten



Vatten, vatten bara vanligt vatten! Visst är det så det står i visan. Den meningen stämmer just nu så väl in på mig och mitt liv. Regn ute och bringare efter bringare med kranvatten att dricka. 3 liter per dygn är enligt läkaren en lagom mängd för mig och mina njurar just nu. Så får det bli. Mera vatten!




Stundtals känns det som jag inte kan ta in mer vatten.
Till och med svårt att greppa glaset.


Bländas rent av av vattnet. Kanske är det ett sätt för mig att inbilla mig att glaset inte innehåller mera vatten. Tre liter per dygn är ju ganska mycket.

Trots detta finns det massor att glädjas åt.
Just nu känns det som om solen försöker tränga igenom de regntunga molnen. Hoppas på lite eftermiddagsol. Kanske kan bli en stund i uterummet och fortsättningen på min bok. Klart man är nyfiken på vem som är förövaren. Men, om jag ska komma någon vart med bok och hushållsgöromål måste jag sluta med bloggandet nu.
Hej så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar