fredag 24 maj 2019

här igen......



Jag har gjort ett kortare uppehåll här på bloggen. Har inte känt mig motiverad att dela med mig av mina tankar, åsikter och funderingar. Kanske kommer jag att sluta, kanske kommer jag att ta upp bloggandet igen.
Får väl se vad som händer. Pennan är åter vässad.

Det har ju varit en minst sagt händelserik och anspänningsfull vecka som gått.
Tråkigt nog var det i söndags dags att ta farväl av vår käre, älskade hund Charlie. Drygt 14 år tillsammans så saknaden är minst sagt stor. Enorm!
Finare hund kan vi inte tänka oss. Hans minne kommer naturligtvis att leva kvar  resten av våra liv.

Själv har jag pendlat fram och åter till vårdcentralen för tre läkarbesök under en vecka. Alla med fokus på mitt höga blodtryck som tycks ha en annorlunda orsak. Relaterat till inre stress. Nu ska jag medicinera mot bättre och ihållande sömn, hålla hjärnan i vila och ta det lite lugnt. 

Veckan har har också inneburit en hel del smärta i mina ben. Framför allt på natten. Åtgärd måste göras även här.

Har inget varit bra då? Jo, i måndags var jag och bästa Anna på utflykt. Till Ullared! Här kan man verkligen släppa loss. En hel del onyttiga ting blev väl inhandlade även denna gång. T.ex. en slow cooker!
Den är testad och resultatet blev med beröm godkänt. Den kommer användas fler gånger.



Ett lagom stort parasoll till vår lilla uteplats blev det också. Vi har letat länge efter ett så här litet parasoll, men på Gekås i Ullared fanns det, och till ett mycket bra pris dessutom.




Nu börjar folk vakna i husen runt omkring så det är väl dags för mig att göra iordning en stor kopp te och sen ta en tur med Frank. 
Kanske hörs vi i morgon eller någon annan dag.


Veckan har också inneburit lite möte, som faktiskt hjälpt upp sinnesstämningen en aning. Skönt att träffa folk, trots allt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar