tisdag 14 maj 2019

så var det då....



Detta datum år 2016 var det faktiskt pingstaften. Jo, det är så. Detta år har vi lite kvar innan det är pingst. Den 8 juni tror jag datumet är i år. Känns bättre att ha pingsten i juni om ni frågar mig.




Det var också så att jag denna dag kunde plocka in ett stort knippe rabarber, som skulle bli en smarrig rabarberpaj.  
Jag älskar rabarber men enl. läkaren ska jag ta det lite varligt med denna delikatess.


I år ser det lite annorlunda ut på rabarberfronten.
De har inte kommit så långt ännu men det beror på att de fick flytta med oss i fjol när vi bytte adress.


Nu är det inte så illa trots allt. De kommer säkert att kunna avnjutas lite senare detta år.
Det tar ju lite tid innan man bott in sig, så även för rabarbern. 

Nu blir det lite diverse hushållsgöromål innan det är dags för föreningslivet.

Trevlig tisdag på er alla där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar