tisdag 28 maj 2019

borde passa mig



Stressfria dagen idag. En dag som borde passa mig. Nu tror jag inte det blir så värst stressfritt, det är föreningsdag idag så det finns en del att göra.

Solen skiner men det ser ut att va en hel del vind också. Vet ju inte riktigt hur man ska klä sig med sådant väder. Men vinterjackan kan väl hängas undan nu.

Så har myggjävlarna återkommit. Redan har de stuckit mig på ett flertal ställen fördelade på denna stora kropp. Här finns det ju plats att välja på.
Ett annat kryp som gjort entre är myrorna. Häromdagen marscherade en hel här av dessa små, men ettriga kryp i vårt kök. Det ska dom få ångra. Medel inköpes idag för aktiv krigsföring mot desamme. 

Nä, nu måste jag gå, har ju en hel del att uträtta denna dag.

Skulle kanske fylla almanackan med lugn och ro först så får inte det stressiga plats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar