torsdag 16 maj 2019

Bytt bytt



Stora bokbytardagen idag. Men jag vill inte byta bort mina böcker......alla böcker jag har här hemma är sådan jag ännu inte hunnit läsa. Läser inte så snabbt och ofta numera. Det finns så mycket annat som pockar på uppmärksamhet så tiden räcker helt enkelt inte till. När jag sen läst boken då lämnar jag den vidar i vår bokhylla på föreningen så någon annan kan få glädje av den. Så gör vi.

Mannen har tagit med sig Frank och stuckit till stallet. Vi ska ha ventilations service idag så det är bra att hunden inte är hemma då. Frank gillar nämligen inte att det kommer in någon till oss. Då ska det skällas, morras och visas tänder. Rent av kan det bli tal om utfall.

Medan blåsten viner därute får jag väl plocka fram strykjärnet och snygga till mannens skjortor lite. Hel, ren och nystruken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar