lördag 4 maj 2019

nu är jag här igen......

Skulle gjort så mycket idag men det blev inget av allt jag tänkt.
Jag kör lite bilder på temat "samma bokstav".
Bild 1 är Godis




Godisskålen nästan tom. Det är nog lika bra. Eftter läkarbesöket igår har jag förstått att godis inte ska tillhöra mina dagliga intag. Högt blodtryck, diabetesvarning och lite övervikt på de, då förstår man att godiset måste minskas.


Bild 2 är Gurka



Gurka måste nog ersätta en hel del sötsaker i mitt liv. Den enda gurka som fanns i detta hem idag är denna lilla, lite skrynkliga gurkstump som låg där längst in i kylskåpet och skämdes lite. 
Idag blir du uppäten!

Bild 3 är Gunga



Gungan finns på vårt område men va lugn, jag ska INTE gunga. Skulle förmodligen först bli illamående och sen drutta av gungan. Det blir inget gungande. Även om man skulle minska en eller möjligen två små kalorier. Man vill ju inte skämma ut sig.
En gång i tiden, för mycket, mycket länge sedan gillade jag att gunga. Men det va då de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar