torsdag 9 maj 2019

regntunga skyar



I dag fick jag slå upp "de blå" till ljudet att strilande regn. Regn behövs, men ändå.
Regnet gör gott. Det blommar och doftar helt ljuvligt ute i vår natur just nu. Så mycket som är på gång.




Denna torsdag, som ju knappt hunnit börja, har jag väl inte så värst mycket planer för. Det får bli som det blir.
Det är visst "Linderödsgrisens" dag idag, det tror jag att jag struntar lite i. Inte för att jag inte gillar grisar, för det gör jag. Nä, mer för att det känns inte som mitt ämne.

Så är det ju åter dags att gå till vallokalerna med sina valsedlar. Förtidsröstningen har börjat. Denna gång ska folket få tycka till om europaparlamentet. Undrar om det blir så bra. 
Så har vi, i min hemkommun, ett alldeles eget val i dagarna. Denna gång gäller det folkomröstning för eller emot fängelse i vår kommun. 
Det är visst mycket nu!

Har hört av en bekant att det på Gotland, denna vecka, pågår krisberedskapsvecka ifall kriget kommer!!! Låter dramatiskt.


Dessa vackra tulpaner pryder ängen vi passerar varje dag på våra hundpromenader. Tulpanerna är vilda, eller rättar, satta i kommunens regi. Vackert.

Trevligare njuta av tulpaner än fundera på val, röstning och krig. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar