torsdag 30 maj 2019

inga alkoholhaltiga drycker



Fasadflaggan är uppe, nu väntar vi bara på solen också. Det ser lovande ut så det blir säkert en riktigt fin dag.

Idag, på kristi himmelsfärdsdag är det också folknykterhetens dag. Tydligen en tradition som funnits i dryga 90 år. Måste erkänna att det gått mig förbi. Då blir det väl inte till att få något starkt till kaffet idag då. Nää, får väl klara mig ändå.

På "vår" travbana firas idag gentlemannadagen. Ett jippo som årligen brukar dra mycket publik. Här samlas hästintresserade, spelintresserade, familjer och andra för en trevlig dag med massor av jippo, underhållning och en del smakupplevelser. Om jag minns rätt är det också fritt inträde.



Denna morgon klev undertecknad upp strax innan tuppen för att sätta igång med lite bak. Det blev muffins idag. Länge sen jag både bakade och åt sådana. Muffins är ju inte min favoritkaka så det kanske är just därför.

Nu är jag trött på mina penseér. Vill nog inte ha dem längre. Kanske hinner ( eller orkar) jag iväg idag och köpa lite nytt. Annars får det vänta till imorgon när jag ändå ska ut på vägarna och härja.

Så har någon i natt behövt låna lite bensin och det gjorde man från min bil.
Tur det finns bilar lite varstans om man skulle få soppatorsk.


Som om detta inte vore nog så fick jag känning av ett blodsocker fall vid 17-tiden. Kollade och då låg det på 4,3, allt för lågt!
En chokladkaka, en banan och en stor tallrik broccolisoppa senare känns det lite bättre även om jag väljer att lägga mig en stund.

Nä, det kanske inte blev den där soliga och fina dagen som det lovade så gott om i morse, men ett och annat kul har jag väl hunnit med denna dag så på det hela är jag nöjd med dagen.

Nu kan alla alkolfria gentleflygare hålla kväll. Det tänker jag göra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar