onsdag 25 mars 2020

växtblindhet




Som stadsbor vistas vi allt mindre i skog och natur och har därför allt mindre uppfattning om växters betydelse för oss och hela systemet. Det är detta som kallas för växtblindhet. 
Nu i dessa "utegångsförbuds" tider blir det än mindre natur och skogsvistelser. Eller kanske fler, vad vet jag. Det jag vet är att jag själv är mycket dålig på att åtnjuta detta vackra som skogen erbjuder, framför allt nu på våren, trots att jag har så nära till flera vackra naturområden.

Min tidiga morgonpromenad i mitt närområde idag skulle ge några nya bilder till min samling, men tyvärr hade jag missat att kolla batterinivån på kameran så det fick duga med telefonens kamera denna gång.


Sakta vaknar staden till liv. Det blir en vacker dag idag. Våren är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar