lördag 28 mars 2020

en underlig tid....








När allting ställs på ända och ingen känner igen sig. Allt är förändrat, nästan över en natt, detta som ingen trodde skulle hända. Fortfarande förbryllande. Vad hände? Vad händer! Vad kommer att hända? Ja, frågorna är många men svaren är få och ibland helt obegripliga. 
Hur ska det gå för Sverige och omvärlden??

Men det gäller att se positivt, att se ljuset.
Jag/vi, mannen och jag har det bra. Vi har en bostad och mat på bordet varje dag. Samma gäller för våra nära och kära. Vi kan unna oss lite vardagslyx om vi vill. Varför ta ut det värsta i förväg, vi måste tro på att allt kommer att lösa sig och att det kommer något bra ut ur detta.

Vår fyrfoting tar lätt på livet och njuter av varje dag, varje minut och varje sekund. Tror man kan sammanfatta det med ett ord, BORTSKÄMD. Men, ok låt vara så då. 

Av meterologer och annat kunnigt folk har jag fått veta att det vackra och varma vårvädret nu tänker lämna oss igen. Därför blir det, för min del, en dag i trädgården och/eller uterummet tillsammans med en bok. Har liksom lagt pusslet åt sidan ett tag nu. Var sak har ju sin tid så att säga, så nu har jag återgått till mina böcker.

Först blir det lite pyssel i köket.

Ha en fin söndag ni också. Titta in i morgon.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar