söndag 1 mars 2020

vårvinter......


Är det vårmånaderna som börjar med Mars? Vet inte riktigt, men det låter ju troligt. Vad vädret anbelangar finns kanske en del att önska, men det kunde varit värre.

Denna söndag är jag sittandes framför TV:n mesta delen av dagen. Det är, enligt tradition, vasalopps söndag idag. Nästan det enda idrottsprogram jag  tittar på. 
Kom upp lite sent idag, inte för att jag sov så gott utan snarare tvärt om. Sovit dåligt hela natten och när det var dags för vasastarten sov jag så sött. Nåja femton minuter över åtta var jag på plats i soffan. 

I går gjorde vi som så många andra, satt bänkade framför Mello. Men, denna gång var det riktigt mysigt. Massor av " känna igen" för oss lite till åren komna. Enligt mannen och mig det bästa Mello vi sett.

På tal om väder så vill jag bara visa att 2017,  detta datum var det inte heller så ljuvligt. Det hade regnat länge och våra hästhagar var riktiga dypölar.





Här fick hästarna klaffsa ut så gått de kunde. Inte tyckte det var så kul, men det fungerade trots allt. Hagarna repar sig ju trots allt ganska så bra även om en del "sår" aldrig läkte.
Nä, vi får nog ta vädret som det kommer.

Igår var det som bekant skottdagen, med allt vad det nu innebär. Frieri och annat.
Ett par jag flyktigt känner gifte sig på Gotland igår, Drop In. Där bjöd kyrkan på Präst, musiken, bubbel och tårta. Inte illa.

Nä, nu blir det mera Vasalopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar