söndag 29 mars 2020

det är dags nu



Sista söndagen i Mars.
Vi ställer om klockan och förbereder oss för sommar(tid). Vi blir lurade på en morgontimma men i gengäld får vi en extra timma med ljus på kvällen. För min del funkar det bra med "året om tid"

Men vad hände???- sommartid? Då kom snön.
Tittade ut i morse och fick nästan en chock. Chock och chock förresten, man är ju numera van vid det mesta, men snö......idag på sommartidsdagen.?!


Visst hörde jag att det skulle bli lite sämre väder men INTE snö. Igår fotograferade jag vårblommor, idag snö. Omväxling!
Penseerna frusna i sin lådor och krukor, men de klarar sig nog. I annat fall får jag väl köpa hem nya.



Här satt jag igår och lapade lite sol, idag tror jag att jag avstår. Det blir inomhus aktiviteter idag.

De svarta rubriker i allt fetare stil som dagligen syns på i massmedia lämnar vi därhän idag. Känns som en karusell man bara vill hoppa av.

Ha en fin söndag, oavsett väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar