tisdag 3 mars 2020

en vanlig tisdag




För mig betyder en vanlig tisdag, en dag på föreningen med kontorsarbete och kafferep.
Denna tisdag är mandelkubbens dag men någon sådan har det inte blivit. Blir ingen hemma iheller.
Nä, kubben är utbytt mot ett smarrigt wienerbröd. Wienerkam. Både mannen och jag kan verkligen tåla dessa.

Annars har det inte hänt så värst mycket att rapportera om. Jag och några kompisar har planerat vår resa, om den nu blir av pga Corona, men det är ju inte förrän i Juni så det har kanske stillat sig lite då.

Har jag blivit åldersfixerad?? Nä, jag tror inte det, men visst känner jag att jag gärna umgås med personer i min egen ålder. Vi har så otroligt mycket att prata om och kring. Så många  igenkännande samtal det blir. Vi kan sitta en hel lång eftermiddag och prata och diskutera allt, de mest skilda slag. Man behöver varken bli eller ha tråkigt bara för att man uppnår pensionsåldern. Vår grupp har i vart fall oerhört roligt.

Nä, nu väntar stekt fläsk, potatis och löksås på att bli uppätit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar