fredag 27 mars 2020

jag styrs av ljuset.....

Jag har kommit på att jag styrs av ljuset. Varje morgon när dagen börjar gry, då rycker det lite i ögonen på undertecknad. Dags att vakna och kliva upp. Inte bara ljuset som styr mitt vaknande nu, nä fåglarna också. Varje tidig morgon de senaste dagarna har jag vaknat av koltrastens sång. Måste erkänna att det gör mig på gott humör. Djuren bryr sig inte om Corna, de fortsätter sitt liv som de gjort i urminnes tider.
Eller??



Innefattas djuren också av närhetsrestriktionerna ??
En ensam fiskmås simmade runt i vår annars så välbesökta fågeldamm i vårt område.  Såg lite ensam och övergiven ut. Tillhörde han kanske riskgruppen?

Lite längre bort på min tidiga morgonpromenad satt en ensam duva högt upp i ett träd.


Här i parken brukar det finnas gott om kuttrande duvor, både till glädje och förtret.
Denna morgon, en ensam!

Idag fortsätter jag mitt ensamma liv och lit innestängda liv med bland annat en bra bok i trädgården. 

Virituell kram till er alla. Stanna hemma och gör något mysigt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar