lördag 23 maj 2020

ett brev betyder så mycket.....



Vare sig vi vill eller ej så är det återigen helg. Nu menar jag inte att det skulle vara något otrevligt med helg eller på minsta sätt missunna de hårt arbetande befolkningen lite ledigt. Nä, det jag menar är att tiden går så fort, rinner iväg.


Minns ni förresten förr i tiden. Då hade man brevvänner. Vänner man sände iväg handskrivna brev till och sen väntade och väntade med spänning på svarsbrevet. 

Jag hade en bror som vid tillfället var sjöman och till honom skickades brev med så kallad flygpost eller airmail som det officiellt hette.. Tunna brevpapper och kuvert som inte vägde så mycket. Det gick fortare (varför vet jag inte) men var lite dyrare.

Numera händer allt blixsnabbt. Innan man vet ordet av har informationen nått runt jorden.

 Oavsett om det går snabbt eller tar lite längre tid, om det kommer via post eller sociala medier så är jag övertygad om att ett brev betyder så mycket.

Ibland, kan man komma att tänka på saker som bara poppar upp i huvudet, till synes utan anledning, som nu t.ex.

Det där med minne tycker jag är fascinerande.
Långtidsminnet, som är ett vaneminne, som t.ex att ha lärt sig att cykla, det glömmer man aldrig
Explicita minnet handlar mer om upplevelser.

Minne för mig är erfarenhet

Men som ordspråker säger...." bättre ett dåligt minne än dåliga minnen"







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar