fredag 22 maj 2020

det blev en trevlig dag.......



Trots rådande läge fick vi igår besök av sönerna.
Det blev en mysig dag i trädgården med fika och sen lite grillad korv i all enkelhet. Naturligtvis höll vi avståd.
plötsligt händer det....det har blivit sommar.

Idag är som bekant en annan dag och idag både syns och känns det att det var en hel del utevistelse i går. Mitt skinn har skiftat färg, från vintergrått till sommarrött. Skinnet har också blivit aningen för litet. Det stramar.

Först hann jag dock med att baka lite fikabröd. Det blev bullar med mandelfyllning syltrulltårta och drömrulltårta (vilka inte finns på bild)

Sommarblommorna och tomatplanterna planterades ut och ska nu bara hitta någon lämplig plats att förgylla.



Denna dag ska jag försöka hålla mig lite mer inne eller i vart fall i skugga. Skulle kanske göra ett seriöst fösök med mitt pussel. Detta pussel har verkligen gått i stå. Inget funkar men jag vill inte ge upp. Vi får väl se vart det slutar, och när.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar