lördag 9 maj 2020

saknar att resa.....


Vet inte om det är för att det inte går att resa just nu eller för att längtan ut på äventyr just nu är stor, men jag skulle mer än gärna ta och sätta mig på en turistbuss och bara åka iväg. Tror att både mannen och jag skulle gilla en tur och insupa lite kultur och god mat med dryck.
Nu får vi allt stanna hemma och göra det bästa av situationen.
Här, som på många andra håll i världen, råder just nu näst intill utegångsförbud. Kan va ett brott att inte följa dessa lagar/rekomendationer som fastslagits.
Inte så märkligt kan jag tycka. 
Det finns betydligt märkligare och annorlunda lagar runt om i vår värld. Som t.ex nedanstående......

I Samoa är det ett brott att glömma sin frus födelsedag"


Ja det är en av alla de konstiga lagar som finns runt om i världen. Denna lag däremot tycker jag är ganska så bra. En lag som jag kan gilla.
Frågan är väl mer hur det ska bevakas att den åtföljs

Tyck ni vad ni vill. Nu återgår jag till att göra ingenting.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar