fredag 8 maj 2020

vi går mot helg......



Kom upp vid sextiden i morse och utanför började dagen vakna till liv. Folket i våra radhuslängor började göra sig iordning för arbete och skola. En och annan låg kvar och drog sig och tog det lite lugnt.  Själv tillhör jag de som aldrig ligger och drar mig. Har liksom inte ro till denna form av avkopplig.

Strax innan sju körde jag iväg till affären för en del nödvändiga (eller inte) inköp. 
För att göra något när jag kom hem, satte jag igång att baka en enkel rulltårta. 


Fylldes denna gång med äppelmos och kanel. Ganska gott, tycker vi.
Hoppas den ska smaka när det blir dags för lite fika i trädgården eller i uterummet.

Mannen sitter här och bara väntar på att köra iväg till lasaretter för fler provtagningar och undersökningar. Börjar bli mycket nu.  Han ska va fastande så jag kan inte erbjuda honom något gott i väntan.

Bilden nedan har inte med mannen att göra, men jag tyckte den va så fin så jag tog mig friheten att låna den.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar