tisdag 12 maj 2020

dagbokens dag.......


Ja, jag kan nog säga att jag skriver dagbok. Lite grann i vart fall. Jag skriver korta, mycket korta daganteckningar i min femårsdagbok, och så har jag ju naturligtvis bloggen som ju också kan räknas som dagbok.
Finner en viss glädje i att kolla i dessa mellan varven.

Denna dag år 2016, har jag noterat att det var premiärtur till Jägersro med den då nyinköpta hästbussen.


Tänk så glada och lyckliga vi var då. Inte minst Boss, som nu tyckte att det kunde väl duga att åka i buss.
På bilden är det dock Lomax som lastas ur.
Nu ska kanske nämnas att denna fina hästbuss redan är utbytt mot en både nyare och finare, vilket dock hästarna ger blanka den i. De sparkar, skrapar och gungar lika bra ändå. De är inte så mycket för att det ska va rent och fint i bussen. För dom gäller bara trivsel, på deras sätt.

Men, idag är idag och nya utmaningar väntar.
Vad dagen bjuder på är ännu oklart. 
Solen skiner från en blå sommarhimmel så det bådar i vart fall gott med vädret.

Hörs gör vi kanske senare, eller i morgon. (vilket är troligare)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar