lördag 30 maj 2020

Hänryckning......


Pingst står för hänryckningens tid.......ja, jag vet inte det. Så mycket hänryckning kanske det inte är. Men synd att klaga. Det är ett helt bedårande vackert väder, sol, värme och klarblå molnfri himmel.  Det är ju nu allt händer.
Jag har även denna dag haft förmånen att vakna och tillika frisk och utan större besvär. Jag har mat på bordet och tak över huvudet. Nä, det vore synd att klaga.
Vår bästa tid är nu.....eller hur det sjungs i visan.
Hoppas det samma gäller för er därute. 

Värmen känns redan olidlig i vårt uterum. Det går nog inte att sitta med pussel där idag. 
Får ta min bok och vandra över till andra uteplatsen.
Jag ska nog hitta på något att få tiden att gå denna ensamma pingsafton. Mannen är i vårt grannland och tävlar med två hästar. Självklart håller jag tummarna för ett bra resultat. Hela härligheten går att se på TV, så där kommer jag att sitta en del idag.

Till er andra önskar jag en riktigt fin och glad pingst.
Det är SOMMAR nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar