onsdag 20 maj 2020

Äntligen.....




Det var fjärde natten i rad som jag sovit bra. Tänk vad stor skillnad det gör med en god natts sömn. Jag är så tacksam.

I morse när jag slog upp de blå, sken solen från en klarblå sommarhimmel, inte en vindpust och allt var så härligt. Fåglarna, mest koltrasten, sjöng och jag visste att detta skulle bli en fin dag. 
Det var dags för en tidig promenad.


På min promenadsträcka i vårt närområde trivs både människor, djur och grönska. 
Inte kan man väl säga annat än att det är helt ljuvligt att kunna ta sin morgonpromenad på en stig kantad av väldoftande syrener.


Utan att ta så stor notis om de människor som passerar sitter dessa kaniner lugnt kvar och betar.
dessa nattaktiva varelser dröjer sig gärna kvar och tuggar i sig det fina spröda gräset nästan hela dagen. 
Jag tror mig ha sett att de också har en kull ungar nu.

Till helgen är det åter tävlingar, för vår del på Klampenborg i Danmark. Inte får jag va med. Nä, så är de "nya bestämmelserna", ingen publik.
Inte blir det något större studentfirande heller.
Ingen skolavslutning i ordets rätta bemärkelse. Det mesta är liksom satt ur spel.

Mannen fyller jämnt denna vecka, men kalas ser det ju inte ut att bli tal om.
Nä, ordet som gäller för de flesta av oss nu är 
" INSTÄLLT"


"uppskjut inte till morgondagen det du kan göra idag" jag tror jag ska ge mig ut och fixa lite med mina blommor idag.

Gör vad ni vill, vi hörs kanske i morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar