söndag 3 maj 2020

söndag hela dan.......



Jag förstår alla de yrkesarbetande män och kvinnor som njuter av sin ledighet, oftast i form av sön- och helgdagar. Själv gillar jag  dessa något mindre. Vet inte varför, men så känner jag. Det borde ju inte va någon skillnad, för pensionärens vardag sägs ju vara helgdag.


Jag är en tänkare!!
Jag är en känslomänniska!!

Jag är emotionell!
Jag är impulsiv!

Jo, så kan man nog beskriva mig. Jag tänker för mycket och jag är egagerad. Både på gott och ont.
Precis som man städar ur skåp och lådor kan det ibland va bra att städa upp i sitt känsloliv också. Det finns säkert mycket där som inte behövs. Så är det i vart fall i mitt liv.
Men från tanka till handling kan det va långt, mycket långt.


Kanske jag denna söndag skulle ta tag i mitt pussel. Tror det måste va halvår sen jag påbörjade. Vet inte vad som är fel med detta pussel. Jag gillar verkligen att lägga pussel, men detta har gått i stå.


Ha en fin söndag. Va rädd om er och håll avstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar