söndag 24 maj 2020

Å regnet de bara öser ner........



Detta eviga aprilväder som vi tycks ha mestadels under året fortsätter.

I går var det tävlingarpå Klampenborg, vi var där, (läs mannen). Det blev inte något att skriva om eller berätta om för barnbarnen precis. Båda hästarna slutade bland de sista. Vad gick fel?
Var det fel på ryttarna, träningen eller hästarna?
Nä, det kanske var en kombo av flera saker. Eller så var de inte bättre.
Men nu lämnar vi det och går mot nya utmaningar.
Dock kan nämnas att Bergheim just fått en "look a like" i boxen bredvid.

Förra veckan antog jag en utmaning om att skriva lite om och kring färger. Förra veckan skrev jag några rader om vitt, idag känns det som svart står på tur.
Färgen ska också förekomma i mitt hem eller närhet.
Alltså bildbevis.


Svart symboliseras ofta med makt, auktoritet och styrka.
Kanske kan någon av dessa känslor uppstå efter en eller flera av denna dryck, Sort Guld.
Nä, tror nog mer att det gav mannen aningen tröst igår.

Svart kan också positivt ange elegans och magi. 
Min svarta garderob ger dock inte mig den känslan, men jag gillar svart.
Här en svart kjol som har några år på nacken men ännu bär sin prislapp??? Kanske är det magi??




Negativa egenskaper hos svart sägs vara otur, ensam, isolerad och sorglig.
Den egen skapen får väl symboliseras av vår matta.
Otur med den mattan är väl att den alltid är täckt med diverse rester och smulor. Detta kan va ett tecken på ensamhet och isolering.  Det hela kan sammanfattas med ett ord, sorgligt.

Det var allt för idag. 
Kanske tittar ni in i morgon. Då blir det historia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar