torsdag 8 juli 2021

håller inte.....



Det håller inte att gå till sängs fem minuter i midnatt och sen kliva upp nästan exakt klock tre. Dessutom med huvudvärk och megasvettig. 
Katten blev förstås glad. Trodde att nu var det redan dags att gå ut och rondera området men tji fick han. Han fick allt vänta till kockan sju när undertecknad körde iväg till affären.
Snart har jag väl vänt på dygnet och sover bort de finaste timmarna. Sånt vill jag inte va med om så det får bli skärpning nu. Jag måste tänka om. Det är ju inte säkert jag blir visare med tid och år, men chansen finns.

Det slog mig idag att det där med bloggande har blivit så stort. Nästan var och varannan människa skriver på någon blogg tycks det. Inte bara kändisar utan även så kallat vanligt folk.
De första svenska bloggarna kom visst omkring 2003 och gjorde det så enkelt att dela med sig av sina innersta tankar och vardagliga liv. Det skapade hundratusenstals skribenter, däribland jag själv, och flera miljoner läsare. Nu sitter jag här i bloggträsket och undrar varje dag vad finns det att skriva om......

Inte vill vi sitta hemma varje vacker och fin sommardag. Vi älskar att ge oss ut på små fikaturer.
Mannen och jag har idag besökt ännu ett sommarcafé denna soliga och mycket varma dag.




Denna gång gick färden till V. Vemmerlöv.
Här smaskade vi i oss hallontosca och mandeltårta. Smakade det bra?? Jaaa. Jag köpte med mig en bit mandeltårta för säkerhets skull. Kvällens fika är nu räddat.


Vi har också varit en sväng in om på Erikshjälpens affär.


Där blev denna inköpt.....
Liten hängare till trädgården var allt som köptes denna gång.

Nu ska boken och brillorna fram. En stund på uteplatsen i skuggan är vad jag behöver nu.


Ett litet ord på vägen.........
Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar