tisdag 13 juli 2021

något gick fel

Inte ska vi klaga. Det kan vi hållas med hela vintern. Nu är det sommar då ska det va sol, värme och behagligt att vistas ute. Behagligt!, ja det var kanske just den detaljen. För inte är det särskilt behagligt att vistas ute nu. Knappast ens vid havet. Nu är ju detta min personliga åsikt, någon annan har säkert en annan tanke.

inte blir det mycket rock`n roll här inte idag trots att det ju är rock´n roll dagen idag.
Det närmaste denna övning idag är och förblir städning av duschen på övervåningen tidigt denna morgon.
That´s it!


Däremot ska jag till golfklubben idag!!!
Nä då, ni som känner mig kan inte ens i er vildaste fantasi se mig som golfare. Där passar jag inte.
Nä, vi är några vänner  (10) som ska käka lunch där idag och förhoppningsvis få en härlig dag tillsammans.
Det kommer bli Cornasäkert, trots att det släpps lite  tillsammans.


Något gick som sagt fel.......... detta hände 120713



Jag pussade en prins och fick en groda...........
kanske kan det bero på att just den dagen var det fredagen den 13
Se upp med sådana datum och vem du pussar

På Tegelberga golfklubb åt vi gott idag



En bra början är alltid sallad från ett fint salladsbord.


Tisdag idag och då är det oftast fisk som gäller. Så även idag.


Smörstekt koljafile med pepparrot och skirat smör.
Smakade så bra så.

Efter maten blev det kaffe och en helt ljuvlig paj


Paj med bär från trädgården serverad med en klick grädde.
Nära på hann jag sluka hela pajen innan jag kom på att ta en bild så även ni fick se och bli lite sugna på paj.
Ut i era trädgårdar ( om ni har någon) och plocka in lite godsaker och sno ihop en god paj till ert kvällsfika.

Nu blir det, för min del, en stund på uteplatsen. Den på norrsidan. Söder lite väl varmt idag.
Ha en fin dag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar