tisdag 20 juli 2021

historia och lite till

Igår slog tröttheten till och det blev ingen måndagshistoria.
Får väl plita ner någon idag. Bättre sent än aldrig.





En bygdemålsforskare reste runt i landet, och stötte ihop med en dalmas.
- Säg, brukar ni säga - jag dog, eller jag dödde, här på orten?
- Nja, här i bygden säger vi ingenting när vi är döda.


Nygifta fru Holm tittar på möblerna:
- Tänka sig att de kan göra så fina möbler av de små valnötterna!!

Det var dè
Inatt har vi ånyo marinerat sniglar i öl.




Så fort mannen sätter ut en skål med öl kommer sniglarna rusande för att ta sig ett dopp och dricka sig berusade för sen drunkna. Sägs vara ett mycket humant avlivningssätt.
Ser väl inte allt för aptitligt ut men vi ska ju inte äta dem.

Det har blivit en maskin tvätt också idag.


Härligt med tvätt somtorkat i sol och vind.

Nu blir det en stund på uteplatsen tillsammans med de sista kapiteln i min bok.
Sen ska jag bara ta det lugnt och minnas tillbaka till igår när vi hade spelkväll med vänner.
Parspel var det som gällde.
Vem som vann?? Jo jag och ANNA så klart!!!!!!

Ikväll blir det spelkväll med grannarna. Inget parspel, utan ett eller flera parti 500. Mitt älsklingspel.

Ha de gott och njut av sommar och eventuellt semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar