söndag 4 juli 2021

räkna får, räkna bilar......

Det har varit en dag jag inte riktigt känner igen.
Klev inte ur sängen föränn efter klockan tio på förmiddagen. Varför blev det så då? Kanske var det för att jag inte kom i säng förän vi tre snåret. Då låg jag där och lyssnade på sommarpratarna och räknade får. Sen kan det också ha att göra med att det var varmt som attan i sovrummet.

kvällen hade föregåtts av spontanträff med grannarna Inger och Lars. Det blev lite kortspel och massor av skratt. Det blev spelat både 500 och kortspelet vi kallar för 1 - 10, båda vann jag. Jo, det är sant. JAG VANN.

Denna dag har gått i slöhetens tecken.
Först ingenting,sen lite tv från Göteborgs galopp.
Sen tog vi en tur med lånehunden,

På vår promenad passerade vi dessa godingar. Fyra styck låg helt sonika på cykel och gångbanan intill vägen. Troligen räknade de bilar. De kunde kanske inte heller sova.



Vet inte om alla ungar finns men det hoppas jag. Ett mycket trevligt inslag på våra promenader.



Inte bryr de sig om människor heller. Tror de har det ganska bra här i vårt område.

Nu stundar söndagkvällen och jag vet vad som ska tittas på ikväll
Det blir ännu en repris av "skenet bedrar". Jodå, på kanal sju ikväll klockan åtta sitter både mannen och jag klistrade för ännu en gång stifta bekantskap med denna härlig familj.

Kanske det ska ätas någon middag idag? Känner mig inte hungrig så vi får väl se,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar