lördag 3 juli 2021

en grådisig lördag

Det är väl lika bra att fortsätta på det uppdrag jag antog för sååå länge sedan. Lika bara ta tag i det så det kan ta slut någon gång.
Har kommit till bokstaven R

Bild 1 på bokstaven R blir  Rabarber


Jag älskar rabarber och så glad att jag nu kan plocka för tredje gången i år.
Ska kanske inte käka så ycket av dessa men sååå gott det är.


Bild 2 Rakhyvlar


Mannen har visst en hel del av skifta mellan.
Någon elrakapparat ligger det visst också men det använder han inte längre.

Bild 3 Ring(ar)


Detta är inte alla.
Jag använder nästan aldrig smycken men detta till trots ligger en hel del av skilda slag och "skräpar"
Borde kanske sortera ut och slänga

I dag tog mannen fram dammsugaren och gick en runda på bottenvåningen. Det behövdes.
Efter gick jag med mopp och tvätthink. Sånt arbete tar emot men skönt när det är gjort.

Jag har nu kommit till insikt på allvar att det måste plockas bort och avvyttras/slängas en hel del i detta hem. Jag får inte in fler prylar någonstans nu. Nästa pryl jag skaffar måste jag ta bort minst två  bara för att om möjligt kunna bringa ordning i min förvaring. Jag är väl en horder då.....



Ett litet ordspråk: " inget arbete är så lätt att det inte kan bli svårt om det görs motvilligt"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar