onsdag 21 juli 2021






Spelkväll igår med grannarna Inger och Lars.
Vem som vann? Nä, inte jag. Det blev än en gång mannen som blev vinnare. Men, jag var inte långt efter. Kanske kan det ha lite med matte och strategi att göra.

Skånska flaggans dag idag. Ja, vad kan man mer säga om detta. Inget.
Har bara en svensk liten flagga och det får väl räcka. Men grattis ändå.

I morse vaknade jag klockan sex av att klockan ringde för väckning. Jag skulle ge mig av till affären tidigt var planen. Nu när klockan ringde kände jag att det nog inte var så viktigt med affären. Jag avstod från att köra iväg men stannade ändå uppe. Varför?? När man kan ligga kvar och slappa.
Nu sitter jag här och funderar över dagen.


Idag fick jag för mig att minnas hund och katt.



Vår labrador Havalidens Ögonfröjd, alltså Frida och Herr Agathon Katt.
Båda glada i mat och båda ville fram först till matskålen. Vad man sen äter, om det är katt eller hundmat, tycktes oviktigt.
Bilden är från 1985.

Tror jag går ner i köket och tar ännu en kopp te.
Pussel en stund därefter. Sen måste jag ta tag i att städa undan lite i klädkammaren. Att jag skjuter upp det hela tiden är att jag knappt ta mig in där för allt jag bara stuvat in hela tiden. Nu går det inte längre. Jag önskar jag hade mer styrka att kunna slänga saker.
Jag är nog trots allt en horder!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar