onsdag 7 juli 2021

att tro på sig själv

 

Dessa hemska nätter. Värmen tar fullständigt slut på all ork och det är omöjligt att komma till ro och sova. Den gågna natten inget undantag.
Åskregnet som kom igår var inte att leka med. Det kan jag lova. Har aldrig sett så mycket regn falla på en gång. Det friskade upp javisst, men räckte det? Nää, det gjorde det nog inte. Bara mina pelargoner som fått nog.

Denna ensamma morgon, Mannen är iväg med bilen och därefter är det stallet och hästarna som gäller, blev det för min del att ta cykeln till affären för lite inköp. Bland annat potatis och påssås. Ja, jag vet påssås är inte gott men det får väl duga som nödproviant. Jo då, potatis kom med hem men ingen sås. Glömde. Så nu blir det till att laga egen. Kanske lika bra så.

Det är en ovanligt tyst och stilla morgon. När jag cyklade in till byn funderade jag ett ögonblick på om det möjligen var lördag eller kanske rent av söndag, men sen kom jag på det kanske är semester.
"När inga andra läten stör då är det tystnaden man hör"


Igår var det som bekant allsång på skansen, en av gästerna där var Lasse Holm, ni vet han med "dag efter dag", "främling", och "canelloni macaroni" med många många fler. Min förvåning blev stor när det uppgavs att han var 77 år! Respekt! Han har inte åldrats mycket och det han åldrats är bara klädsamt.

Nä, nu ska tänderna borstas och ett nytt pussel ska fram.
Ha en fin dag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar