onsdag 28 juli 2021

jag rinner bort.........


Termometern visar endast 24 grader men jag känner mig smällt.
Kanske för att jag befunit mig i klädkammaren och sorterat pussel. Nu måste det rensas och plockas bort både det ena och andra  och en av tingen är just pussel. Nu ska jag glädja någon annan med lite pusselglädje.
När jag är färdig här blir det att plocka fram en stooor tallrik glass att avnjuta på norrsidan.
Det går åt mycket glass nu. Jag som ändå inte är särskilt glad för glass, men vad gör man inte för hålla kroppstemperaturen nere.

Det är mitt i veckan och när jag kikar i almanackan upptäcker jag att det är sista veckan i Juli. Än en gång...vart tog tiden vägen.
De två senaste nätterna har jag tillbringat i vardagsrummet inför öppna fönster och dörrar och med fläkten på högsta speed. Allt för att överleva natthettan.


Gästsängen har jag lånat, men är inte helt övertygad om att jag kommer lämna tillbaka den.
Vi får väl se.

Känns som det börjar bli tid att förbereda något ätbart att kalla middag. Vet inte riktigt vart det lutar, men enkelt får det bli.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar