onsdag 22 februari 2023

14 242

När jag i går tagit mig fram 14242 steg kallade sängen. Jag var inte sen att anta den uppmaningen. Nu var jag trött efter en hel dag på gående och resande fot. 



Natten blev lång med bra sömn, nu mår jag prima igen och är klar för dagens utmaning som startade med en frukost bestående av två grova mackor, en clementin och, tyvärr, ett kexchoklad.
Mannen har stuckit iväg till hästarna och dagens träningspass för den ena hästen. Jag ska slappa en stund och sen försöka ta tag i livets nödvändigheter som lite matlagning, disk och undanplockning.


Tänkte presentera en av våra katter från tiden då det begav sig. Alfred hette han och var syster till Agnes. Båda katterna älskade och omtyckta. 
Ja, kanske sonen Magnus är av blandad åsikt när det gäller Alfred men det är ju en annan historia.
Alfred älskade, som så många katter, att gömma sig och krypa i i påsar och lådor. Här har han tagit skydd i en stor cellofanpåse!!!
Tyvärr blev Alfred påkörd med dödlig utgång av grannen bara dagar innan vår flytt.
Grannen lika ledsen som vi.


Vi saknar dig Alfred.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar