tisdag 7 februari 2023

har tänkt på det länge......

Kommer likskom inte till skott. Har nu flera dagar, jag kankse veckor tänkt baka lite släta bullar lämpade för semlor men det blir liksom inte av. Sist jag bakade sådana var nog
2015. Detta bullbak är från just 2015 den 7 februari


hela åtta år sedan. Kan det va riktigt??  Borde i så fall låst in dem bakom galler så jag kunde använda lite av dem idag.

Denna kväll ska det bli spelkväll med våra grannar. Då hade bullar passat.
Nu får jag nog göra som Kajsa Varg, man får "ta vad man haver".

Annars är det inte så stora händelser i mitt/vårt liv just nu, och bra är nog det. Vi är nog, både mannen och jag, nöjda med hur livet far fram med oss för tillfället.

Men förstås, vädret kanske inte gör en så glad och pigg, bara gilla läget.

Känns ändå bra att mannen och jag städat övervåningen idag. Dammsugit och tvättat golv. Badrummet städat. Det är sanslöst så mycket kattgrus katten drar med sig runt från sin låda. Därtill kommer allt katthår som ligger i tussar lite varstans. Märks att det är tydlig fällning nu. Vinterskruden ska bytas till vårskrud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar