fredag 10 februari 2023

idag igen


Det blev en loppistur även denna dag. I dag blev det lite böcker som fick följa med hem. Inte för att jag inga böcker har men vill gärna ha fler. Några semlor till kvällsfikat blev det också.
Innan dess hade vi varit på stan och käkat en bastant buffe bestående av bland annat dansk fläskesteg med alla tillbehör. Äppelkaka med vaniljsås till efterrätt.
Nu är vi mätta och belåtna och det kommer bli en avslappnad eftermiddag framför tv:n.
Det gäller att ta vara på sin tid för livet har bråttom!

Att tiden rusar på fick mig att fundera lite. Vad gjorde jag för 10 år sedan?
Ja, då bodde vi fortfarande på Ingatorp och hästverksamheten i full gång. Föl, unghästar, tävlingshästar och avelsverksamhet. Ja, så såg det ut då för 10 år sedan.
För fem år sedan bar vi på flyttankar. Vi hade bestämt oss för att flytta från gården. Så gjorde vi också, ett beslut vi aldrig ångrat.
Vad jag kommer att göra framöver, låt oss säga om fem år är väl lite oklart men troligen och förhoppningsvis ser det ganska lika ut mot idag. Trivs med livet så som det är.
Förr tyckte man (läs jag) alltid att helgerna gick så fort. Nu tycker nog jag att veckorna går fortast, rusar iväg. Helgerna är lite tråkiga.
Som pensionär äger jag ju min tidd så jag har hur mycket ledig tid om dagarna som jag vill.
Vill jag inte göra något struntar jag helt enkelt i det.
Jag har det väldigt bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar