fredag 3 februari 2023

veckans sista arbetsdag


Det har snöat inatt. Vitt på marken när jag kikade ut genom sovrummsfönstret i morse.
Ganska snart var det inte snö längre, det blev slask och blött. Mindre mysigt.

Att det är fredag förändrar inte min dagsplan. Det blir det vanliga. Så lite som möjligt.
Mannen har tvättat ugnen idag så nu skiner den så vackert.  Sånt måste också göras.
Vi har också hunnit med en runda till vår likal affär......


Stammispris på dessa hos vår Icaaffär denna vecka. Så fick det bli. Tycker det är bra att ha en eller annan burk av denna soppa i krishyllan. Håller länge och är dessutom god. En av få konserver jag uppskattar. Men, tyvärr fick man bara köpa tre.
En annan konserv som jag gillar är " Bullens pilsnerkorv" En riktig klassiker

Denna bild får väl höra till saker man sällan (eller aldrig) fotar. .....


det är ju en tom chokladask. Nu gör det inte så mycket att den är tom. Faktiskt ganska bra. Jag MÅSTE bli bättre på att välja bort godis och sötsaker.

Berättade jag föresten hur det gick på spelkvällen häromdagen. Nä, kan väl tänka det. Jodå mannen vann båda partierna (även om jag blev god tvåa i ett av spelen)

Ha en fin fredag och helg. Jag finns här även i morgon (om inget oförutsett sker)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar