söndag 19 februari 2023

sol


Pusslet klart!
Nu blir det dags att plocka fram ett nytt. Känner mig lite pusselavslagen för tillfället. Har svårt att få någon struktur i mitt letande. Men, det är väl så det blir. Ibland sviktar passionen. 

Denna vackra soliga vintersöndag ska mannen och och jag iväg en stund. Alltid kul att lämna huset för någon timma. 
Men jag ska inte klaga.   Veckan som gott har varit bra på alla sätt.
För mitt eget välbefinnande har jag tagit en eller annan kortare promenad, varit på möte och ungåtts med vänner. Så, inte ska jag klaga inte.
För att jag ska må bra brukar jag just försöka ta någon promenad och göra sådant jag gillar, vilket i och för sig kan skifta.
Har jag en tråkig dag kan jag väl köpa mig en bukett blommor, helst tulpaner och kanske något gott att smaska på. Kan också gå ut på en fika eller lunch med någon jag gillar.
Någon frågade mig häromdagen vad jag skrattar åt just nu. Inget speciellt. Skrattar helst MED någon.
Dagen idag kan bli en riktigt braa dag om solen fortsätter skina och vi får en trevlig eftermiddag med vänner (vilket jag är övertygad om)

Det är fastlagssöndag idag vilket inte betyder någon sådan för min/vår del. Gjorde hemmabakade i fredags som kastades till fåglarna. Nytt recept som jag aldrig mer ska använda.
Det är också knäckebrödets dag.
Knäckebröd har jag ätit till frukost idag liksom jag gör de flesta dagar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar