fredag 24 februari 2023

regnet det bara öser ner......




Jo som sagt, regnet det bara öser ner och måttligt är det då inte.
Nu gör det inte så mycket att jag bestämt mig för en dag på soffan för att kurera min hosta och mitt halsont. Det kanske är en förkylning på gång för min del? Vem vet.
Inte ens en kortare promenad ville Guldkatten ta denna morgon. Går visst lika bra att titta på vädret samtidigt som man inhämtar den friska uteluften.


Jag fick igår en (för mig enkel och självklar) fråga om jag åt någon semla i tisdags på fetisdagen?? Jaaa, självklart. Fastlagsbulle eller semla är det bästa jag vet.

Hon frågade också hur jag firade min senaste födelsedag. Jag fyller ju år den 1 januari , vilket ju kan säga en del, men svaret blev...inte på något särskilt vis.

Jag är visst en listperson. Alltså en sådan som gör listor till och för det mesta. Senast var i går när jag påbörjade nästa veckas inköpslista.

Funderade på om vi/jag skulle behöva hjälp av någon hantverkare. Eventuellt nya persienner i arbetsrummet? Senast vi hade hantverkare var när vi behövde hjälp med en kökslåda som var så svår att dra ut att man fick ta till milt våld.
Hantverkaren kom, åtgärdade och lådan griper fortfarande!

Nä, åter till TV-soffan och någon serie.
Det senaste jag började streama är/var "the Island", inte bra, men tittar ändå.

Önskar er alla en fin och härlig helg.


1 år sen det hemska kriget i Ukraina bröt ut. Invaderades av Ryssarna.
Vi kan bara hoppas att detta hemska snart får ett slut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar