lördag 11 februari 2023

vad blir det till middag?


Detta ska idag användas till middagen som vi ska servera denna dag.
Vad ska det bli då? Ja det kan du fundera på en stund (till i morgon) om det inte är så att du ska va gäst hos oss ikväll för då vet du redan vad det ska bli.

Solen skiner från en blå himmel och vädret är underbart. Så underbart att jag tidigt i morse medan mannen fortfarande låg kvar i sängen, tog mig en ganska lång promenad. Det var riktigt skönt. När mannen vaknade och klev upp blev det, inte helt otippat, en tur till Lions loppis i byn. Inget med hem denna dag.

Nu ska jag sätta mig i favoritfåtöljen och börja läsa en av böckerna jag köpte igår.
Känner mig lite lässugen.
Kanske kan jag också hinna med en stund vid mitt pussel innan gästerna kommer

Ha en fin lördag. Gå ut en sväng om ni har möjlighet och har ett passande väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar