torsdag 9 februari 2023

lite nytt

Ny loppis i byn.... då måste jag naturligtvis va på plats.
I dag blev det en ny ljusstake, nää det är faktiskt en ljuskandelaber. 
Fungerar både till vanliga ljus och till så kallade värmeljus. 



Blir nog bra det här. Till och med mannen tyckte det var helt ok att köpa denna.
 Det var det enda som inhandlades denna gång.

Nu blir det till att ta en paus. Ta en paus från vad? Ja, det är väl en berättigad fråga. 
Kanske en paus från en ganska enahanda vardagstillvaro med alltför mycket tv-tittande.
För att hitta den pausen söker jag efter en liten bussresa eller utflykt eller rent av en spadag med middag för mig och några av mina vänner. Männen får i sånt fall stanna hemma. Nu gäller tjejmys.


I morgon är jag nog här igen. Hoppas du kikar in då


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar