torsdag 16 februari 2023

fulaste nånsin


Detta är vår Aralia! Jo, det är faktiskt sant. Något fulare har väl aldrig skådats. Alla "gamla" blad är borta och nya visst på väg fram. Men bara på toppen och botten, mitten av stammen gapar tom och både bladlös och håglös. Så ful att den nu fick gömmas lite bakom ett lite spöklikt skimmer. Så fick det bli.
Detta är tyvärr inte den enda fula växten i vårt hem. Nä, icke. Fler finns och kan kanske presenteras lite längre fram när jag har modet och orken därtill.

Mannen och jag har även denna dag begett oss till den nyöppnade "stora COOP" affären i vår lilla by. Det blev lite inköp även idag. Jag har funderat lite och troligt är att jag tidigt i morgonbitti även då gör ett besök i nämnda butik.

Nu ska jag gå ner och städa undan lite. Kanske jag finns här även i morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar