fredag 7 april 2023

Vackra presenter






         


Dessa underbara hjärtan , att kanske hänga upp i ett fönster, fick jag idag i present.Det är ett så otroligt vackert handarbete att jag knappast kan tro det går att göra.  Jag känner mig priviligierad att få dessa. TACK!!

Långfredagen har inte bjudit på så mycket sol. Ganska varmt men inga sköna solstrålar.
Nä, det har blivit "sitta inne" idag. 
På långfredagen avrättades Jesus på korset. Därför är  är långfredagen präglad av stort allvar. Ända till 1969 var offentliga nöjesarrangemang förbjudna i Sverige.
Nu är långfredagen, för de flesta, som vilken dag som helst. Många är lediga men annars....

Hos oss är det påskpyntat och klart sen några dagar. Det blir inte så mycket pyntande numera men lite påskliljor och lite tulpaner blir det. Ris med ägg och syntetfjädrar likaså. Påskgodis självklart.
Jag tror inte områdets barn kommer förbi som påskkäringar, men kanske.
Vi har inga inplanerade aktiviteter under påsken. Till påskmat med nära och kära blir det.
Maten till påsk ser inte ut som förr hos oss. Det blir inte mycket ägg och sill, köttbullar eller prinskorv. Det får vi ha på julen.

Nu ska jag gå ner och störa mannen lite.
Glad påsk på er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar