måndag 10 april 2023

röd dag = historieberättaren tar ledigt



Det är förvisso måndag, men det blir ingen historia idag. Historieberättaren har tagit påskledigt. Påsken går mot sitt slut, så gör även påskgodiset. Nåja allt det här godiset är inte slut utan finns nu i en godisskål nära oss på soffbordet. Man ska aldrig ha långt till sitt godis.
Vi hade lite påskmat igår med barn och vänner. Det var en mycket trevlig kväll om du frågar mig. Hoppas gästerna tyckte det var en bra kväll. Mannen och jag blir så glada när dessa människor vill komma till oss. Ser redan fram emot nästa träff.
Kanske skulle vi alla letat påskägg eller roat oss med någon annan lek eller aktivitet. Men vi valde att sitta när, käka och småprata.
Inte hade vi heller så mycket påskpynt detta år. Mest saknar jag nog "Tuppen Ture". Tuppen Ture är en stor porslinstupp. Saknar och saknar, hade ju bara kunnat hämta honom från hans vadderade låda. Men lite lata blev vi allt.
Inga barn i området gick påskkäring så det slapp vi.
För mig betyder påsken attt våren är på gång. Gillar verkligen påsken.

Nu ska jag plocka undan lite och sen blir det lite tv och sen uterummet. Det kommer bli varmt där idag. Gäller ta till vara på sol och värme.

Ha en fin avslutning på påsken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar