söndag 30 april 2023

Valborg






Så är det dags att ta farväl av April. För sex år sedan såg det ut så här när mannen förberedde inför kvälls valborgsbras med tillhörande korvgrillning. I år blir det ingen brasa men väl någon liten korv på grillen hemma i trädgåren tillsammans med grannarna innan det förmodligen blir lite spel och dobbel.
Först en tur till Jägersro för att kika på dagens tävlingar.

Jag hör ganska ofta folk som pratar om och med ordspråk, som t.ex....
"anfall är bästa försvar" anfall kankse förknippas med någon bollsport. När jag delfog i någon bollsport är längre sen än jag kkan minnas. Inte min grej
" Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge", jag väntar just nu på värmen
"Bättre ensam än i dåligt sällskap" Sällan känner jag så men det har nog hänt
" Den som spar han har", jag spar inte till något, har nog vad jag behöver
" Var sak på sin plats", är ofta av med telefon, solglasögon och glasögon, alltså är de inte på sin plats.

Nä, nog om detta nu. Dags för lite frukost, sen ta fram ett nytt pussel och så dusch och iväg.
Hej så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar