tisdag 18 april 2023

SOOOOL



Äntligen kom solen på riktigt! Varmt så det förslår. Märks tydligt att vi (läs jag) inte är van vid denna värme.
Vad har hänt idag då?
Jo, manen och jag for en sväng till Erikshjälpen. Inte för att handla men för att lämna lite loppor. Där blev det i vanlig ordning fika......


Kaffe/te och goda kakor. Varma keanelbullar säger an ju inte nej tack till. Till och med mannen gillade det han fick.
Att stosa runt på loppisar är väldigt kul och befriande. Man vet aldrig vad man hittar som inte visste man behöver. Som idag till exempel.......


Det första jag fick syn på var en manuell potatisskalare. En sådan vi så länge letat efter. Visst, vi har elektrisk men den är, ursäkta uttrycket, skitdålig. Ja rent av helt värdelös. Nu äntligen . Skalaren var i så prima skick, troligen aldrig använd. Rakt ner i kundkorgen med den. Två trevliga pussel blev det också. Jag har inte köpt pussel på länge nu men pussellusten verkar komma tillbaka. Vad gör det väl om det finns ett eller annat pussel för mycket. Så blev det en samlingsbox med tre cd-skivor av Chess på svenska. Säkert värt att lyssna på för ynka 20 svenska riksdaler.

Hemma igen blev det årets första trädgårdsfika


lite mackor och ett glas juice till mig och ett glas öl till mannen. Sämre kan man ha.
Nu är allt gjort som ska göras denna dag. 
Vi kanske hörs i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar