onsdag 19 april 2023

våren är här på riktigt

Solen värmer även idag. Än varmare idag skulle jag tro. 
Snart ska jag ta min banan och glas juice och flytta ut i trädgården tillsammans med en bok. Där ska jag stanna mest hela dagen.



Först ska jag tänka tillbaka på ännu en häst i mitt rika hästliv. Den godkända russhingsten Banjo Boy 181 kom i min ägo, tror det var omkring 1974. Hingsten var då 13 år och hade dessförinnan tjänstgjort på fri betäckning på Lojsta Hed. Hur han kom i min ägo är så långt efter aningen oklart, men tror det var vid köp av en annan häst som jag blev informerad om att han var till salu. Hos mig lämnade han några renrasiga avkommor samt tjänstgjorde som brunstkontrollant på ett säkert sätt. Honom lurade man inte. 
Bildmaterialet var inte det bästa på den tiden, men detta är tyvärr enda bilden jag har på honom.
Han hade även en godkänd helbror, Billy Boy. Inte att klaga på den stammen och nedärvningen.

Nåja, idag har vi hunnit till mitten av arbetsveckan för de som arbetar måndag - fredag. Nu är det väl bara nerför backen. Hoppas helgens väder blir varmt och soligt.
Vår nyinköpta lilla grill ska invigas ikväll. Grilla korv med grannarna är vad som ska gälla. Nu är det vår!!

Vad ni ska göra vet jag inte men hoppas det blir härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar