tisdag 25 april 2023

Hästar, hästar, hästar




Idag vill jag minnas Heman Cross första start efter vintervila. Det vaar den 25 april 2016 och det var hemmabanan Jägersro. Seger direkt.
Vilken dag att minnas. Det går inte att beskriva vilken glädje och lycka när ens egenuppfödda häst skär målliljen som första häst.

Denna dag var vi alla på plats. Till och med sonen fanns där på publikplats


Även med ett stort leende. Värt att notera att det hör till ovanligheterna att han är plats vid tävlingar. Alldeles rätt dag att vara med.

Nu till dagens aktiviteter. Det är ju inte varje dag man är på tävlingsbanan. Idag har vi gjort en utflykt till danmark i ett helt annat ärende.
Det blev lite öl med hem, med betoning på lite. Så blev det en stor rejäl fläskestegburgare . Mätta och glada och kanske en aning slöa är vi nu på plats i TV-soffan. 

Det soliga, varma och vackra vädret har tagit lite time out. Återkommer nästa vecka har jag hört.  

En sak jag tänkte på idag var "vad gör mig nervös", ja, det var en hel del när jag tänkte efter. I dag på vår utflykt kom jag att tänka på minst två saker.... sen blir jag enormt nervös när det nalkas tandläkarbesök. Men, mest uppskärrad och nervös, nä, rädd är jag ändå för åska. Varför vet jag inte men så är det. 

Nä, nu vill jag inte tänka så längre. Jag går en rond mot mitt pussel.
Ha en fin kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar