torsdag 6 april 2023

nu flyger vi



Påsken närmar sig med stormsteg.
Skärtorsdag, det är dags att starta upp kvasten nu bär det av mot Blåkulla.
Skärtorsdag har inget med färgen att göra utan enligt  säkra källor, jag citerar "Jesus tvättade lärljungarnas fötter" ,just på skärtorsdagen. Så är det kanske.

Jag har ägnat morgonen åt att stryka lite och att sätta lite syntetfjädrar i vår "åretom belysning" vid vår entre´. En ny vårlig vaxduk har också kommit fram på vårt lilla fikabord.

Kanske det blir lite hästsport på en TV, får se om jag orkar. Vädret är fint så en stund i uterummet kanske är bättre.
Gäster till helgen så det är nog bättre jag börjar min planering. Vad ska jag bjuda på? Hur ska jag duka?, vad ska vi dricka? Vad går att förbereda? Så till det där med städning och pyntning.  Nää, jag vilar mig nog en stund.


Undrar om någon påskkäring kommer förbi???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar