söndag 23 april 2023

Pikant



Soom jag skrev igår så blev det en tur till vår lokala loppis. Med hem fick vi dessa två pussel. 
Lasse Åberg pusslet är det första för mig i hans serie. Ska bli kul att lägga. Hoppas jag!!

Häromdagen när jag var på en kortare promenad passade jag på att ta lite bilder på de fina träden längs min väg.


Visst är hängpilen vacker i sitt skira bladverk. Det är nog ändå vackrast på våren.

Även det "vita trädet" ( vet tyvärr inte vad det heter) är i full vårblom nu.


Detta träd kantar mesta delen av min promenadväg. En vacker inramning till genomfartsvägen.

Men, idag är det söndag och mannen och jag har planer på att bege oss till Jägersro för att kolla lite på dagens tävlingar. En av våra vänner har starthäst idag så den ska vi naturligtvis kolla in.
Sen händer nog inte mer för vår del. Med andra ord en lugn och mysig söndag.

Jag antog en utmaning att i ord och bild tolka ordet PIKANT.
Det fick bli den här bilden av mitt öga!  Bilden är för mig både lätt sensationell och lite vågad. Varför bilden kommit till minns jag inte. Men något skäl finns säkert.


Nä, slut med tramset för idag. Kanske jag får en ny utmaning framöver vem vet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar