torsdag 13 april 2023

en vanlig torsdag




Det är lite kyligt idag. Visst, solen sticker fram mellan molntussarna emellanåt men ger ingen direkt värme. Guldkatten trotsar kylan och söker lite värme längts upp på de blå dynlådorna i trädgården. Tittar nyfiket in mot grannens tomt, kanske är det varmare där??
Jag borde kanske börja med lite trädgårdsarbet? Men, nä jag väntar. Känner ingen lust för denna typ av aktivitet. Ingen annan aktivitet heller för den delen.
Det roligaste sättet för mig att träna på är INTE trädgårdsarbete.

Igår rasade en hylla i ett av våra porslinsskåp.  Allt, utom en kopp,klarade sig. Mannen fick sätta igång och laga innan våra gäster kom. Nu på morgonen har jag placerat tillbaka allt porslin. Nä, inte riktigt allt. Kände att det nog var läga att minska trycket lite så några saker fick nu ta plats någon annan stans.
På tal om gäster, ja det var ju spelkväll igår. Inte vann jag! Nä första spelet vanns av grannen Lars och andra spelet blev det oavgjort mellan grannen Lars och mannen. Bra jobbat.

Mannen är iväg till veterinär med en av pållarna. Genomgång inför tävlingssäsongen är vad som gäller. Sånt måste också göras. 

Nu ska jag försöka hitta någon pusselbit som eventuellt kan passa till det i det närmaste omöjliga pussel jag just nu håller på med. Hur det går? Time will tell!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar